بخش خبر خوان امروز؛ ایرنا
کرمانشاه – ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه توجه به ایده و نوآوری جوانان را از اولویتهای دولت دانست و خواستار فراهم شدن بسترهای لازم برای دیدن شدن خلاقیتهای جوانان و ورود محصولاتشان به چرخه تولید و بازار شد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، جلیل بالایی در بازدید از دانشگاههای علمی – کاربردی و ملی مهارت با اشاره به ضرورت حمایت از ایدهها و اختراعات دانشجویان، خواستار تقویت آموزشهای مهارتی، طراحی محصولات بر پایه فرهنگ بومی و ایجاد مسیرهای ارتباطی مؤثر میان دانشگاه و بازار کار برای تجاریسازی دستاوردهای علمی شد.
وی در جریان این بازدید، ابتدا در دانشگاه ملی مهارت حضور یافت و ضمن دیدار با دانشجویان مخترع، آنان را سرمایههای ارزشمند کشور دانست.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی استان، از مربیان خواست در طراحی و تولید آثار از فرهنگ و عناصر بومی کرمانشاه الهام بگیرند.
بالایی افزود: آثاری که دانشجویان خلق میکنند، باید بویی از کرمانشاه داشته باشد. این اصالت فرهنگی میتواند موجب غنای بیشتر و تمایز در محصولات تولیدی شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه، با تأکید بر لزوم دیدهشدن دستاوردهای دانشجویی، خواستار ایجاد مسیرهای مؤثر ارتباطی میان دانشگاهها و بازار کار شد تا زمینه تجاریسازی این دستاوردها فراهم شود.
در ادامه بالایی در دانشگاه علمی–کاربردی استان کرمانشاه نیز حضور یافت و با اشاره به بازگشت این مرکز آموزشی به مأموریت اصلی خود، عنوان کرد: خوشحالیم که دانشگاه علمی–کاربردی به اصل مأموریت مهارتی خود بازگشته و فلسفه وجودی خود را بازیافته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه، نیازسنجی آموزشی مبتنی بر گفتوگو با نهادهای تخصصی را امری ضروری دانست و افزود: این دانشگاه باید نیازهای مهارتی بازار و جامعه را با همکاری نهادهایی نظیر اتاق تعاون، اصناف و اتاق بازرگانی شناسایی کرده و برنامهریزی آموزشی خود را بر اساس این نیازها انجام دهد.
بالایی آموزشهای مهارتی کوتاهمدت، ارزان و در دسترس را از الزامات توسعه عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: این نوع آموزشها باید برای عموم مردم بهویژه اقشار کمبرخوردار فراهم باشد تا مسیر توانمندسازی شغلی در استان تسهیل شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت مدیریت دانش در نظام اداری، از دانشگاه علمی–کاربردی خواست تا الزامات و شیوهنامههای اجرایی در زمینه پیادهسازی مدیریت دانش را برای مدیران دستگاههای اجرایی استان تدوین و آموزش دهد.