آموزش و پرورش خوزستان نیازمند نگاه فرابخشی و مشارکت جمعی است

بخش خبر خوان امروز؛ ایرنا

اهواز – ایرنا – عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه جدی به وضعیت آموزش و پرورش خوزستان گفت: مطالعات تخصصی در این زمینه در گروه اقتصادی مجلس انجام شده و امسال نیز از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم وضعیت آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار گیرد.

آموزش و پرورش خوزستان نیازمند نگاه فرابخشی و مشارکت جمعی است

به گزارش ایرنا، محمد مولوی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش خوزستان که در محل اداره‌کل این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت علمی معلمان خوزستان با سایر استان‌ها هم‌تراز و در برخی موارد بالاتر است؛ از این‌رو در فرآیند تدوین و تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان، از نظرات مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان به‌خوبی بهره گرفته شد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقای سطح کیفی این نهاد، تصریح کرد: لازم است با تلاش مضاعف، آموزش و پرورش خوزستان برای آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه آینده به‌طور کامل آماده شود.

در ادامه این نشست، ناصر علی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تشریح راهبردها و چالش‌های موجود در نظام آموزشی استان، بیان کرد: حرکت پیوسته، هدفمند و هوشمندانه در مسیر اصلاح ساختار اداری آموزش و پرورش، ضرورتی انکارناپذیر است.

آموزش و پرورش خوزستان نیازمند نگاه فرابخشی و مشارکت جمعی است

وی با تاکید بر لزوم عبور از رویکرد صرفا بخشنامه‌ای، افزود: نظام تعلیم و تربیت در استان نیازمند انسجام، هم‌افزایی و مشارکت مؤثر کلیه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط است؛ حتی اداراتی که به‌طور مستقیم در حوزه آموزش فعال نیستند نیز باید در جریان برنامه‌های آموزشی قرار گرفته و همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به روند مطلوب برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی در استان خاطرنشان کرد: با تلاش مدیران حوزه‌های امتحانی، امتحانات خردادماه در فضایی آرام و منظم برگزار شد. نظارت دقیق و برخوردهای محترمانه نیز نشان از دغدغه‌مندی مسئولان در تکریم دانش‌آموزان دارد.

علی‌فر هدف از برگزاری این نشست را بررسی تخصصی طرح تغییر ساختار نظام آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: امید است با جمع‌بندی نظرات کارشناسان، گامی مؤثر در راستای تقویت نظام آموزشی کشور برداشته شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی استان‌های مرزی و دارای شرایط خاص از امتیازات ویژه در نظام آموزش و پرورش، اظهار داشت: تحقق عدالت آموزشی مستلزم نگاه ویژه به این مناطق است؛ تقویت زیرساخت‌های آموزشی در استان‌های مرزی می‌تواند تضمین‌کننده پویایی و رشد آینده کشور باشد.

گفتنی است، استان خوزستان با بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز، رتبه سوم کشور را از نظر جمعیت دانش‌آموزی داراست.