بخش خبر خوان امروز؛ خبرنگاران جوان
به گفته سرپرست اداره آموزش وپرورش استثنایی کردستان، مدرسه اتیسم، سالن ورزشی چندمنظوره مدرسه پارسا و کارگاه مهارتی هنرستان پسرانه نوآوران، با گذشت سالها و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به دلیل کمبود اعتبارات همچنان ناتمام مانده است.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ پریسابهرامی – اقبال خانی اظهار کرد:طرح ساخت اولین مدرسه آموزشی وتوانبخشی اتیسم استان که جزو طرحهاهای نهضت توسعه در فضاهای آموزشی است در دولت چهاردهم و با هدف ارتقای کیفیت آموزشی کلید خورد.
وی افزود: کلنگ زنی این مدرسه در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به همت اداره کل آموزش وپرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز استان در بلوار کردستان سنندج انجام شد و بعد از صدور سند توسط اداره راه وشهرسازی در مرحله مطالعات ژئوتکنیک وانتخاب پیمانکار برای آمادهسازی زمین است.
سرپرست اداره آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به آمار رو به افزایش اوتیسم در استان اضافه کرد: این دانش آموزان به دلیل رفتارهای پیچیدهای که دارند نیاز به مدرسه تخصصی وامکانات بیشتر دارند و ساخت این مدرسه میتواند نقش مهمی در کاهش بار احساسی، عاطفی و اقتصادی خانوادهها وجامعه داشته باشد.
خانی یادآور شد: ساخت اولین سالن ورزشی چند منظوره دانش آموزان استثنایی استان در مدرسه پارسا سنندج نیز که از سال ۱۳۹۶ کلید خورده، اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد نیازمند مشارکت یکپارچه و نظامند سایر دستگاهها و بهرهگیری از ظرفیتهای درون وبرون سازمانی برای بهره برداری است.
ویی تاکید کرد: توسعه زیر ساختها و تجهیزات استاندارد ورزشی در مدارس استثنایی، ارتقای کیفیت آموزشی، پرورشی وتوانبخشی به دانش آموزان را به همراه داشته و باعث میشود به جایگاهی در شأن استعدادها وتوانایی هایشان دست یابند.
سرپرست اداره آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: همچنین سالن چندمنظوره مهارتی و کارگاه گل وگیاه هنرستان پسرانه نوآوران سنندج که در آذر ماه سال ۱۳۹۹ کلنگ احداث آنها بر زمین خورد در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد منتظر تخصیص اعتبار استانی است.
خانی اضافه کرد: بهره برداری از این پروژه با جلوگیری از تردد و حضور دانش آموزان این هنرستان در محوطه کارگاهی فرسوده ساختمان قدیمی مدرسه گامی مؤثر در ایجاد فرصتهای برابر و عدالت آموزشی است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان این هنرستان با شرکت در نمایشگاهها وکارگاههای خود اتکایی مختلف موفق به کسب عناوین ارزشمندی شدهاند، یادآور شد: چالش فضای آموزشی از مهمترین دغدغههای حوزه آموزش وپروش استثنایی است.
سرپرست اداره آموزش وپرورش استثنایی استان خواستار حمایت همه جانبه ارگانهای مرتبط، هدایت خیرین مدرسه ساز به سوی مدارس استثنایی، تکمیل طرحها واتمام ساخت آنان در جهت توسعه اجتماعی وارتقای سلامت دانش آموزان با نیازهای ویژه استان شد و گفت: امیدواریم این طرحها تا مهرماه افتتاح وبهره برداری شود.