۱۴۶ طرح عمرانی برای توسعه عدالت در فضای آموزشی قزوین

بخش خبر خوان امروز؛ ایرنا

۱۴۶ طرح عمرانی برای توسعه عدالت در فضای آموزشی قزوین

قزوین – ایرنا – سرپرست اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۴۶ طرح عمرانی با یک هزار و ۱۷ کلاس درس برای رسیدن به سرانه استاندارد و همچنین توسعه عدالت در فضای آموزشی این استان کلید خورده و تا پایان بهمن ماه سال جاری نیز به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسنعلی اصغری روز دوشنبه در نشست بیست و هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین که با رویکرد نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: نهضت عدالت و توسعه فضا، تجهیزات و کیفیت بخشی آموزش با مشارکت مردم تشکیل شده و اگر حضور و مشارکت خیران و مردم نبود هم اکنون در حوزه فضاهای آموزشی و تجهیزات با چالش‌های متعددی روبرو بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز دچار نواقص جدی در زمینه نوسازی و تجهیزات مدارس هستیم که برای رفع آن راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها، توجه به مشارکت مردم و همچنین مداخله خیران مدرسه ساز است.

اصغری با اشاره به اینکه نگاه دولت چهاردهم به موضوع آموزش و پرورش بسیار ویژه بوده و اولویت اصلی و اولیه را توجه به نهضت عدالت در امر آموزشی دانسته که این موضوع بیانگر نگاه عمیق رییس جمهور به مساله هست، تاکید کرد: اگر می خواهیم مسایل کشور حل و فصل شود، مهمترین راهکار و اقدام آن است که به آموزش و پرورش توجه خاصی صورت گیرد.

وی افزود: در دولت چهاردهم شاخص ارزیابی از استانداران در پنج حوزه مشخص گردید که مهمترین آن، میزان پیشرفت و توجه استانداران به نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و تجهیزات آن ذکر شده و مجموعه استانداری قزوین نیز خوشبختانه به این امر توجه ویژه ای دارد.

به گفته اصغری، طبق روال معمول همه ساله موضوع جشنواره خیرین مدرسه ساز در تمامی ۱۴ منطقه استان قزوین در حال برگزاری است و تا ۲۸ خردادماه جاری نیز ادامه دارد و با همکاری اداره کل نوسازی و بهسازی، مجمع خیران مدرسه ساز استان و پیگیری‌هایی که قرارگاه جهادی نهضت توسعه عدالت انجام می‌دهد، از تمام کسانی که در حوزه مدرسه سازی کمک می کنند در این جشنواره دعوت می‌کنیم.

وی یادآور شد: در همه حوزه‌ها، نظام مسایل را استخراج کرده و در بخش فضای آموزشی نیز مجموعه مسایل و مشکلاتی شامل وجود مدارس کانکسی، تراکم بالا و کمبود فضا برای سرانه آموزشی و همچنین مدارس تخریبی وجود دارد.

این مسوول با بیان اینکه در روش‌های نوین آموزشی از شیوه کلاس داری سنتی عبور کرده و نیازمند ابزارهای نوین آموزشی هستیم، افزود: یکی از مباحث اصلی توسعه تجهیزات آموزشی مناسب برای ارایه خدمات آموزشی به سبک و روش‌های نوین است که در این راستا برنامه‌های به خصوصی نیز در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر ۱۴۶ طرح در حال اجرا جهت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی استان، ۴۵۰ فضای آموزشی برای ساخت نیاز داریم که بخشی از آن مدارسی هستند که باید تخریب و بازسازی شوند و بحرانی‌ترین شرایط نیز در شهرستان البرز و در شهرهای محمدیه و مهرگان قرار دارند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: نشان دار کردن طرح‌های آموزشی و بهره‌مندی از اعتبارات مالیاتی می تواند در مدرسه‌سازی بسیار اثرگذار باشد و مودیان مالیاتی نیز می توانند به جای پرداخت مالیات به اداره کل امور مالیاتی، آن را صرف ساختن مدارس کنند و بسیار نیز اثرگذار خواهد بود، چرا که مشارکت مردم قزوین در ساخت و نوسازی مدارس بسیار با اهمیت است.