بخش خبر خوان امروز؛ ایرنا
شهرکرد – ایرنا – قطعات ریلی خط راهآهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه روز جهارشنبه به چهارمحال و بختیاری وارد شد تا عملیات ریلگذاری در این استان آغاز شود؛ گامی مهم در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور که نوید بخش روانسازی جابهجایی مسافر، کالا و رونق اقتصادی منطقه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر خود به چهارمحال و بختیاری وعده آغاز ریلگذاری خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه را در نیمه نخست سالجاری داده بود که این وعده از روز ۲۱ خرداد با ورود نخستین محموله ریل به شهرکرد وارد فاز عملیاتی شده است.
بیشتر بخوانید:
معاون وزیر راه و شهرسازی: ریلگذاری راهآهن شهرکرد- سفیددشت- مبارکه نیمه نخست امسال آغاز میشود
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از پروژههای پیشران این استان اتصال به خط ریلی کشور است.
خدایار باقری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خط ریلی راه آهن شهرکرد – سفیددشت مبارکه شامل چهار قطعه است، قطعه نخست آن ۴۱ کیلومتر، قطعه دوم ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم و چهاردم هر کدام ۳۱ کیلومتر و در مجموع ۹۲ کیلومتر طول دارد که از ایستگاه حسنآباد اصفهان منشعب و به شهرکرد ختم میشود.
وی اظهار داشت: در این مسیر ۲ ایستگاه در شهر شهرکرد و شهر سفید دشت وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
استاندار: فرایند ریلگذاری راهآهن چهارمحال و بختیاری از نیمه دوم خرداد انجام میشود
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه زیرسازی خط ریلی شهرکرد – سفیددشت – مبارکه ۸۰ درصد و همچنین پیشرفت فیزیکی ایستگاهها نیز ۵۰ درصد است.
وی با اشاره به تخلیه نخستین محموله و ریلگذاری خط راه آهن شهرکرد – سفید دشت – مبارکه گفت: براساس هماهنگیهای انجام شده به زودی کار ریلگذاری به صورت رسمی از ایستگاه منظریه شهرکرد آغاز میشود.
باقری با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن ریل برای پروژه ریلی شهرکرد – سفید دشت – مبارکه نیاز است اضافه کرد: براساس هماهنگیهای انجام شده از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری با کارخانه ذوبآهن اصفهان در مرحله نخست ۲ هزار تن از ریلها به محل پروژه حمل میشود.
وی یادآور شد: اتصال به خط ریلی یکی از مطالبههای مردم چهارمحال و بختیاری است و امید میرود با توجه به تحقق منابع مالی تا پایان دولت چهاردهم این پروژه مهم عمرانی در استان به بهره برداری برسد و مردم صدای سوت قطار را بشنوند.
به گزارش ایرنا، عملیات مطالعه و اجرای پروژه راه آهن مبارکه – سفید دشت – شهرکرد در ابتدای دهه ۹۰ آغاز شد اما به دلیل کمبود منابع مالی امروز پس از بیش از یک دهه به عنوان یکی از پروژههای نیمهکاره چهارمحال و بختیاری شناخته میشود.
راهآهن مبارکه -سفیددشت- شهرکرد به عنوان بخش مهمی از پروژه «راهآهن اصفهان-مبارکه-سفیددشت-شهرکرد» و به عنوان نقطه اتصال کریدور ریلی اصفهان- اهواز نقش مهمی در توسعه خطوط ریلی در جنوب غربی کشور دارد.