نوسازی و ارتقای زیرساخت‌های ریلی در منطقه آذربایجان آغاز شد

بخش خبر خوان؛ به گزارش ایرنا

تبریز – ایرنا – مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: نوسازی و ارتقای زیرساخت‌های ریلی در این منطقه به طول ۸۰ کیلومتر آغاز شد.

نوسازی و ارتقای زیرساخت‌های ریلی در منطقه آذربایجان آغاز شد

علیرضا سلیمانی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا عملیات تعویض ریل‌های سبک و فرسوده با ریل‌های سنگین و طویل در بلاک آذربناب – دیزه‌رود در حال انجام است.

وی اظهار کرد: عملیات نصب ۸۰ کیلومتر ریل طویل ۱۰۸ متری در راه آهن منطقه آذربایجان، گامی در جهت تحقق استانداردهای جهانی حمل و نقل ریلی به شمار می رود.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: آماده‌سازی ریل‌های طویل ۱۰۸ متری با استفاده از ماشین ریلی جوش برای نخستین بار در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌ صورت کارگاهی و در منطقه آذربایجان آغاز شده است.

سلیمانی، با بیان اینکه این پروژه با هدف نوسازی و ارتقای زیرساخت‌های ریلی در پنج بلاک این اداره کل به طول ۸۰ کیلومتر در حال اجراست، ادامه داد: مهم‌ترین مزایای این پروژه، کاهش چشمگیر زمان مسدودی خطوط برای عملیات تعویض ریل، افزایش سرعت عمل و ارتقای کیفیت جوشکاری به‌ وسیله ماشین جوشکاری، ارتقای ایمنی سیر و حرکت قطارها، کاهش محسوس هزینه‌های تعمیر و نگهداری در دوره بهره‌برداری، افزایش راحتی و ایمنی سفر ریلی و افزایش طول عمر مفید خطوط است.

وی با اشاره به اتصال ریل‌های ۱۰۸ متری از طریق جوش ترمیت به‌ منظور پیوسته‌سازی خطوط بلاک‌ها، یادآور شد: این اقدام، همسو با استانداردهای بین‌المللی بوده و گامی مهم در مسیر نوسازی شبکه حمل‌ و نقل ریلی و ارتقای بهره‌وری در منطقه آذربایجان محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی ۲۱گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.