پیوست رسانه‌ای؛ حلقه مفقوده مهمترین همایش اقتصادی تاریخ آذربایجان‌غربی

بخش خبر خوان امروز؛ ایرنا

ارومیه- ایرنا- ارومیه در حالی برای میزبانی از همایش‌ بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آماده می‌شود که عملا تاکنون پیوست رسانه‌ای در شان این رویداد اقتصادی فرامنطقه‌ای تعریف نشده است.

پیوست رسانه‌ای؛ حلقه مفقوده مهمترین همایش اقتصادی تاریخ آذربایجان‌غربی

به گزارش ایرنا، همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری که ۲۱ و ۲۲ خردادماه، ارومیه از آن میزبانی خواهد کرد، یک رویداد روتین اقتصادی نیست و نه تنها ۴۵۰ بسته سرمایه‌گذاری از آذربایجان‌غربی در آن ارائه خواهد شد، بلکه طبق اخبار رسیده بیش از ۱۵ کشور خارجی نیز در آن حضور دارند که بر اهمیت آن افزوده است.

برگزاری یک رویداد اقتصادی در این سطح برای اولین بار در آذربایجان‌غربی و تلاش برای از نو شناساندن ظرفیت‌های کم نظیر این منطقه در عرصه ملی و بین المللی نشان می‌دهد که این استان برای رهایی از بند محرومیت خیز لازم را برداشته، اما لازمه تحقق آن مشخصه‌های مختلفی است که رسانه در این بین نقش محوری دارد.

تقریبا از حدود چهار ماه پیش زمزمه‌هایی از برگزاری یک رویداد اقتصادی مهم در آذربایجان‌غربی شنیده می‌شد که رفته رفته با اعلام رسمی تاریخ برگزاری آن، میزبانی ارومیه از همایش بین المللی سرمایه‌گذاری قطعی شد؛‌ اما با وجود اینکه کمتر از ۱۶ روز دیگر تا برگزاری آن باقیست،‌ هنوز یک پیوست رسانه‌ای تخصصی برای آن تعریف نشده و عملا تحرک خاصی در حوزه اطلاع رسانی مشاهده نمی‌شود.

هرچند مدیران ارشد آذربایجان‌غربی به ضرورت توجه به بُعد رسانه‌ای این رویداد بین المللی بارها تاکید کردند،‌ اما به نظر می‌رسد به جای یک نگاه نو و تخصصی به این حوزه که می‌بایست بازتاب ملی و بین المللی داشته باشد، بار دیگر یک رویکرد کلیشه‌ای و روتین در پیش گرفته شده است.

در حالی شاهد بی‌توجهی به بعد رسانه‌ای ملی و بین المللی همایش فرصت‌های سرمایه گذاری هستیم که حتی در بعد استانی آن نیز اتفاق شاخصی را شاهد نبودیم و تمامی عملکرد رسانه‌ای در ۱۶ روز مانده تا این رویداد مهم در برگزاری یک نشست خبری ساده با تیترهای بدیهی و راه اندازی یک استدیو مجهز بدون خروجی قابل ارزیابی و چندین استوری اینستاگرامی آنهم بعضا با غلط املایی،‌ خلاصه شده است.

اینکه تقدیر از رسانه‌هایی که بیشترین بازنشر محتوا را داشته باشند،‌ به تیتر یک حوزه رسانه این رویداد اقتصادی تبدیل شده نشان می‌دهد که راهبرد خاصی نیز برای آن تعریف نشده و عملا یکی از مهمترین بخش‌های این همایش مهم در لابه لای تسامح،‌ له می‌شود.

نگارنده معتقد است که راهبرد رسانه‌ای تعریف شده برای این رویداد مهم بین المللی اقتصادی به اندازه‌ای سنتی است که عملا ابتکار عمل را از آن گرفته و با بی‌توجهی محض به اقناع افکار عمومی،‌ قدرت رسانه را از آن سلب کرده است.

اما در آخر اینکه، با تلاش‌های شبانه روزی، موانع خود ساخته سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی در حال رفع شدن است و این استان با یک برداشت صحیح از توسعه، خرداد ماه از بزرگترین و تخصصی‌ترین همایش اقتصادی تاریخ خود میزبانی خواهد کرد؛ اما نباید اجازه داد که خلاء رسانه‌ای، بخش مهمی از دستاوردهای مهم این همایش بین المللی را کم رنگ کند.