نقش پررنگ روابط عمومی‌ها در آگاه‌سازی مردم

بخش خبر خوان؛ خبررسا

رئیس کل دادگستری استان یزد، شبکه سازی قوی را ابزار روابط عمومی حرفه ای دانست و گفت: فعالیت‌های سازمان و آگاه‌سازی‌های عمومی را باید با ارتباطات قوی و هدفمند سامان داد.

نقش پررنگ روابط عمومی‌ها در آگاه‌سازی مردم

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا» به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین طهماسبی در جمع مدیران، کارشناسان رسانه و مسئولان روابط عمومی حوزه‌های قضایی استان یزد، تصریح کرد: در دنیای امروز که امور سرعت گرفته نباید فعالیت روابط عمومی را منحصر به حضور فیزیکی کارشناس روابط عمومی در برنامه و فعالیت کرد و بلکه باید با شبکه‌سازی قوی و ارتباطات منسجم، امور را مدیریت و اهداف اطلاع‌رسانی را محقق ساخت.
 وی با بیان اینکه در برخی از امور تشریفات زیاد از اثربخشی کار می‌کاهد، تصریح کرد: حضور یک مسئول قضایی بدون تشریفات و بدون تکلف، در دل مردم می‌نشیند و باور جامعه را از دوئیت و دوگانگی بین مسئولین و مردم پاک می‌کند و الا حضور با تشریفات و با همراهی عکاس و فیلم‌بردار بیشتر کارنمایشی را به ذهن متبادر سازد.

 رئیس‌کل دادگستری استان یزد ابراز داشت: گرچه ثبت و ضبط فعالیت‌های دستگاه قضا برای پاسداشت زحمات مجموعه قضایی و همچنین تولید محتوای رسانه‌ای باهدف آموزش مبانی عمومی و حقوقی برای آحاد جامعه امری ضروری و از رسالت‌های روابط عمومی است؛ اما این رسالت هم باید باظرافت و همراه با رعایت اصول حرفه‌ای انجام شود.

 وی توقع و انتظار دیدن تلاش‌ها و انجام تقدیر از سوی مافوق در نظام اداری را آفت زندگی شغلی دانست و گفت: باید تمرین کرد که کار و فعالیت را با نیت خالص و در جهت کسب رضایت خداوند انجام داد؛ چراکه اگر کار و تلاش و فعالیت ما در دستگاه، توسط مافوق دیده نشود و از تشویق و تقدیر خبری نباشد، بسیار زود رخوت و بی‌انگیزگی به سراغ انسان می‌آید.

 وی بر ارائه پیشنهاد برنامه همراه با پیوست دقیق اهداف، ضرورت‌ها، هزینه‌ها، زمانبندی و جزئیات تأکید کرد و بیان داشت: هنر روابط عمومی و هر کارمند خوب این است که در ارائه طرح و پیشنهاد برنامه با محاسبه دقیق و کار علمی همه جزئیات را ارائه داده و از کلی‌گویی و ابهام‌آفرینی بپرهیزد.

 وی از ارائه گزارش مشکلات، موانع و طرح نقدها و گلایه‌ها همراه با راهکارهای عملیاتی استقبال کرد و افزود: همه مجموعه اداری و قضایی به‌ویژه کارشناسان روابط عمومی که باید نسبت به سایرین بادقت بیشتر امور را تحت‌نظر بگیرند و هر جا که احساس می‌کنند فرایند و یا رویه‌ای می‌تواند اصلاح و امور مرتبط با مردم و کارکنان تسهیل و تسریع شود، ارائه دهند تا با اصلاح و تغییر رویه، امور سامان گیرد.

 وی ضمن تأکید بر این نکته که روابط عمومی دادگستری فعالیتی رضایت‌بخش را دارد، اظهار داشت: خوب و بهتر بودن روابط عمومی دادگستری در مقایسه با برخی از دستگاه‌ها در درون استان و کشور پایان کار نیست، بلکه این شروع رسالت سنگین این مجموعه برای فعالیت‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تر در جهت جلب رضایت مردم و اقناع مراجعین است.

 انتهای خبر/