به گزارش امروز
به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران، علی خاکسار، یکشنبه ۱۴ اردیبهشت با تأکید بر لزوم ایجاد زنجیره تأمین یکپارچه در گردشگری سلامت بیان کرد: برگزاری این همایش فرصتی استثنایی برای معرفی ظرفیتهای درمانی همدان و جذب سرمایهگذاری در این حوزه به کشورهای عضو اکو است، هدف نهایی ما تبدیل گردشگری سلامت به موتور محرک اقتصاد استان است.
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان با اشاره به نقش مهم آژانسهای گردشگری در پیشبرد این اهداف، اظهار کرد: نقش بهسزای آژانسهای گردشگری در این امر بر کسی پوشیده نیست و باید گفت بخش اعظمی از این کار بر عهده آژانسهای گردشگری است، آژانسهای دارای مجوز باید با ایجاد شبکهای از نمایندگان در کشورهای همسایه، پکیجهای توریستی-درمانی جامعی ارائه دهند و این امر مستلزم شناخت دقیق از ظرفیتهای درمانی همدان و توانایی برقراری ارتباط مؤثر با دیگر کشورهاست.
او در ارتباط با مکانیزم خدمات دهی به گردشگران خواستار درمان گفت: اگرچه هدف اصلی درمان است، اما فرآیند برگزاری تورهای درمانی مشابه تورهای معمولی است؛ آژانسها باید خدمات کامل از انتقال بیمار تا تأمین مترجم را پیشبینی کنند تا بیماران با خیال آسوده به درمان بپردازند.
معاون گردشگری ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان همدان در پاسخ به این سوال که چه میزان همدان توانسته در بحث جذب بیماران توسط آژانسهای گردشگری عملکرد مطلوبی داشته باشند، تصریح کرد: استان همدان در این حوزه در حد مطلوب نتوانسته ورود پیدا کند و آن هم به دلیل عدم ورود افراد حرفهای به این عرصه و نبود مرز مشترک با کشور های خارجی است اما میتوان گفت که همایش اکو فرصتی برای رفع این چالشهاست.
خاکسار ادامه داد: از دیگر عناصر مهم و تاثیرگذار در امر رونق چرخه اقتصاد گردشگری سلامت، مبحث تبلیغات است، تا زمانی که ما نتوانیم گویا و رسا ظرفیتهای استان را به گوش جامعه هدف برسانیم رسالت ما انجام نشده است و حضور اعضای عضو اکو در استان همدان این فرصت را به خوبی برای ما رقم میزند، لازم به ذکر است حدود 10 کشور در اکو عضو هستند که شامل کشورهای همسایه شمال و شمال غربی ایران به جز عراق است که هدف جامع جذب افراد از این کشورهاست.
او از برگزاری نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف نمایش آخرین دستاوردهای پزشکی استان از تجهیزات پیشرفته تا توانمندیهای دارویی برگزار میشود. باید از این فرصت برای تأثیرگذاری بر تصمیمگیران کشورهای عضو اکو نهایت استفاده را ببریم.
معاون گردشگری استان همدان با بیان اینکه حضور این افراد باعث میشود تا همدان به شکل رسمیتری معرفی شود، عنوان کرد: علاوه بر تمامی موارد ذکر شده چندین اقدام موثر مانند بازدید میدانی از مراکز درمانی و بیمارستانها، نشستها B۲B با حضور فعالان گردشگری سلامت از آژانسهای گردشگری و کادر درمان با اعضای اکو انجام میشود تا با آشکار کردن هرچه بهتر ظرفیتها بتوانیم تفاهم نامههای موثری را داشته باشیم.
خاکسار با اشاره به اینکه جذب سرمایهگذار از اولویتهاست، عنوان کرد: از دیگر اهداف ما در این زمان جذب سرمایهگذار است که با هماهنگیهای انجام شده پیشبینی میکنم که بتوانیم غرفهای تحت عنوان معرفی ظرفیتهای سرمایهگذاری همدان در نمایشگاه گردشگری سلامت داشته باشیم.
او در پایان با بیان اینکه ما تاکنون توانستهایم به خوبی از ظرفیتهای بوعلیسینا بهره ببریم افزود: معرفی مجدد بوعلیسینا به مهمانان میتواند تواناییهای همدان را نه تنها در بحث پزشکی مدرن بلکه در بحث طب سنتی- اسلامی و نیز در امر گیاهان دارویی نشان دهد و لازم به ذکر است که در نمایشگاه تخصصی سلامت غرفهای را برای معرفی طب سنتی و گیاهان دارویی همدان خواهیم داشت.
انتهای پیام/